вівторок, 10 вересня 2013 р.



ТРЕНІНГ З ПСИХОЛОГОМ
Тема: цілепокладання
Мета: звернути увагу учнів на важливість та результативність правильного ціле покладання.
Матеріали: фліпчарт, маркери, келих, червоний сік, аркуші А4, фломастери, кулькові ручки.
Ключові поняття: мрія, мета, пріоритети, результат.
Очікувані результати: учні розрізняють поняття «мрія»/«мета», визначають та формулюють головні і другорядні цілі власного життя.
СЦЕНАРІЙ ЗАНЯТТЯ

В: Доброго дня! Кожен з нас вміє мріяти. Підніміть, будь ласка, руку, якщо ви хоч раз мріяли про власне майбутнє життя, уявляли себе через певний проміжок часу…
А чи замислювались ви  над тим, чому одні люди здійснюють власні мрії, а в інших вони так і залишаються лише мріями? (вислухати, коротко проаналізувати відповіді учнів)…Не даремно ж кажуть, що мрія – здійснюються,  а мета – ДОСЯГАЄТЬСЯ! Коли людина чекає, щоб її мрія здійснилась, вона вже займає пасивну позицію спостерігача. Натомість, перетворивши мрію на мету, людина бере керування своїм життя у власні руки. Поте не кожен вміє, а головне – не кожен знає – як сформувати мету на основі власних мрій. А тому під час сьогоднішньої зустрічі ми з вами спробуємо опанувати декілька практичних вправ на цілепокладання. Та спочатку привітаємось.
Вправа на привітання
Психолог передає учасникам м’ячик по колу, той у кого м’яч в руках називає своє ім’я та продовжує речення: « Мета потрібна для того…»
В: Зрозуміло, що дехто з вас може припустити, що старший шкільний вік - це пора мрій, пора, коли ще точно не знаєш, що хочеш отримати від життя, пора, коли чітко сформулювати конкретні цілі майже неможливо, що визначення цілей – це прерогатива дорослих. Дозвольте не погодитись з такою думкою, адже за результатами досліджень закордонних авторів лише 3% дорослого населення мають чітко, письмово сформовані цілі і якість їх життя набагато вища в порівнянні з тими, хто таких цілей не має і в ніколи над цим не замислювався.
Вправа «фіксація на червоному»
В: зараз ми виконаємо просту, але дуже наочно-пізнавальну вправу, суть якої описано відомим автором Девідом Аленом у книзі «Как разобраться с делами».
Для проведення вправи знадобиться скляний прозорий келих та сік червоного кольору. Викладач наливає сік у склянку та просить учнів деякий час уважно придивитись до її вмісту.
В: а зараз озирніться навколо, подивіться на речі, людей що вас оточують, на що ви звертаєте увагу? На чому ваше око хоче зупинитись?(вислуховуються відповіді учнів)
В: після того як ви зосередились деякий час на червоному кольорі, ви мимоволі в предметах оточення звертаєте увагу саме на червоний колір. Теж саме відбувається і з вашим мисленням, коли ви зорієнтовані на результат, коли ви визначаєте для себе мету.
Мислення, орієнтоване на результат, є одним з найефективніших засобів, який дозволяє втілити мрії в життя. Немов комп’ютер, ваш мозок володіє функцією фіксації пошуку, але його робота ще більш феноменальна. Мозок програмує те, на чому ви зосереджуєтесь, а найчастіше те, що вам близьке. Наприклад якщо до кімнати, де багато людей, зайде окуліст, то, скоріш за все, він зверне увагу на тих, хто носить окуляри. Саме тому так важливо мати мету власної діяльності.
Вправа «SMART»
ормулюючи мету, спеціаліст тайм-менеджменту Гліб Архангельський у своїй книзі «Тайм драйв: как успевать жить и работать» рекомендує користуватись технікою «SMART»(на фліпчарті замальовується схема)

       Наприклад, не просто «Я хочу допомагати тваринам», а «Я хочу стати директором власної ветеринарної клініки з місячним прибутком 8 тис. грн., не пізніше ніж в найближчі 5 років».
Спробуйте і ви зараз сформувати власну глобальну мету, використовуючи вищезазначену схему (після виконання вправи проводиться її обговорення, корисність застосування. За бажанням учні зачитують, демонструють власні моделі «SMART»).

4 коментарі:

  1. Репки рулят!
    Я вас обожнюю!!!!!
    Юлечка, Людочка, вы -лучшие! Встретимся на баррикадах!

    ВідповістиВидалити
  2. Замечательный проект!
    Создатели – умнички!
    Успехов вам в последующих проектах и вашей работе!

    ВідповістиВидалити